Co jsou to Ranky

MozRank

reprezentuje tzv. “link popularity score”. Je to číselnej údaj který reflektuje důležitost dané webové stránky na webu. Stránky získavají MozRank na základě počtu a kvality stránek které na ně zpětně odkazují. Čím je kvalita příchozího linku vyšší, tím vyšší je i MozRank. MozRank je vyjádřen na logaritmickou váhou od 0 po 10. Tím pádem zvýšení MR z 3 na 4 je mnohem jednodušší než z 8 na 9. Průměrná webová stránka má pověčšinou MR v hodnotě okolo 3.

Google PageRank

nazvaný podle Larryho Pagea je jeden z nejvýznamnejších ranků, protože je to ukazatel, který ukazuje důležitost stránky a její pořadí při vyhledávaní na nejpopulárnejším vyhledávači na světe – Google. Je také jedním z hlavních ukazatelů ceny stránky nebo ceny zpětných odkazú.

Je to v podstatě algoritmus pro hodnocení důležitosti webových stránek. Využíva strukturu hypertextových odkazů jako “vzájemné doporučovaní” stránek. Hodnocení stránky se nepočíta jenom z počtu zpětných odkazů ale bere se do uvahy i hodnocení samotných odkazujícich stránek.

Srank

je rank na hodnocení kvality websránky od lokálniho vyhledávače Seznam.cz. Seznam rank má hodnoty od 0 po 10. Rovnako jako při PageRanku se SR měrí na url. Čím vyšší má stránka Srank tým výš bude zarazená pŕi vyhledávaní přes seznam.cz.

Alexa rank

je číselný hodnocení stránkym které se měří hlavně podle toolbaru (stáhnutelného). Alexarank neměrí zpětné odkazy, ale přibližnou návštěvnost webu. Hodnoty alexaranku začínají na 1 a jdou až po neznáme číslo (prý něco kolem 20 miliónů). Rank se měří na celkovou doménu, včetně subdomén. Všeobecně platí čím je alexarank vyšší tím je web navštevovanější.